Pirineus 2020 - Val d'Aran - Pagina personal Sebastià Laborda

Viatges
Pirineus 2020
VAL D'ARAN
El dia 18 d'agost, varem fer una excursió d'un dia a la Val d'Aran, desde el nostre punt d'estada d'aquestes vacances que era Erill la Vall. Un dia no dona per molt a la Val d'Aran, mes aviat el contrari, però només teniem aquest dia, i varem intentar aprofitar-lo, tant com fos possible.

Varem visitar Aran Park, una instal.lació situada al terme de Bossost, a la carretera del port del Portilhon, on es pot observar animals de la fauna del Pirineu, i en general de montanya. També es un refugi per animals, que han estat objecte d'accidentgs a la natura, i tindrien molt dificil poder sobreviure en estat salvatge, per les ferides rebudes. Es una visita recomanable de fer en familia amb nens. Es fa un passeig marcat per les instal.lacions, per anar visitan les diferents estances, on viuen els animals. HI ha zona de picnic.

Varem dinar al poble de Les, ultim poble de la Val, abans d'entrar en territori de França. Despres de dinar ens varem atancar a atançar a l'entorn de l'Artiga de Lin, on està situat els Uelhs deth Joèu, un paratge esplendid, on neix el riu Joèu, procedent de les glaceres del Aneto, pic que està a l'altra banda de les muntanyes, en la vall de Benasque. El paratge está tancat a vehicles particulars fins a les 17 hores, que ja obren al transit, donat que a aquesta hora finalitzen els trajectes amb tren turistic. Per tant si voleu accedir a les fonts del riu en vehicle particular, hi heu d'anar a partir de les 5 de la tarda.

En el camí d'acces als Uelhs deth Joèu, es troba la Hont des Garonetes, lloc on també es recomanable fer una aturada, per fer fotografies.